tisdag 22 september 2015

Här är jag under bokmässan i Göteborg 2015!


Under bokmässan 24-27:e september syns jag vid följande tillfällen:


Torsdag

11.00-11.20 Bonnier Carlsens monterscen (B04:02), intervju om "När hundarna kommer"

15.00 Signering av novellen "Vomb" i antologin "Andra vägar" i SF-bokhandelns monter

5.35-15.55 Bonnier Carlsens monterscen (B04:02), intervju om nya boken och om skrivande!


Fredag 

11.00-11.20 Biblioteks- och berättarscenen i D-hallen

Jessica Schiefauer är författare i heta stolen när Värsta boken drar igång på Biblioteks- och berättarscenen på Bokmässan. Pojkarna delas ut till massor av ungdomar, den kommer som film i vår och hon har även ny bok på g i höst. Värsta boken-gänget intervjuar.

15.50-16.10 D-hallen (D02:09) Spårhunden-priset delas ut. De nominerade författarna får diplom och vinnaren meddelas.


Lördag
14.00-14.20, Bonnier Carlsens monterscen (B04:02) intervju om "När hundarna kommer"


Söndag 

12.30 Om novellen "Vomb" i antologin "Andra vägar", ETC:s monter
14.00-14.45, storseminarium i sal K1 

Hur mörkt får det bli?
Brott, död, sorg, våld, depressioner och dystopiska framtidsscenarier. Hur nattsvart får det bli i ungdomslitteraturen?. Hur påverkar det författarskapen för som skriver för unga och unga vuxna? Hur navigerar man i mörkret? Vad väljer man att skriva om? Och har man något ansvar som författare att förmedla något slags hopp till läsaren? Medverkande: Lisa Bjärbo (Djupa Ro), Salla Simukka (Röd som blod, Vit som snö, Svart som ebenholts), Jessica Schiefauer (När hundarna kommer) och Marta Söderberg (Athena). Moderator: Annica Carlsson Bergdahl, journalist och författare.

... all övrig tid har jag på min min osynlighetsmantel. Nä, jag skojar bara. Jag har ingen osynlighetsmantel. Kanske syns vi i vimlet! Mässa lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar