måndag 20 september 2010

Ursäkta röran, jag bygger om!

"Bibliotekarien" har kommenterat på tidigare inlägg på min blogg. Tack, både för smygställande av bra ungdomsböcker på vuxenhyllan och för att du uppmärksammat att hemsidan, museumet, för tillfället är stängt. Jag bygger nämligen om! Inom kort kommer hemsidan och bloggen att slås ihop till en enda, förhoppningsvis jättetjusig sida. Både här på bloggen och på hemsidan har det stått stilla länge, jag har blivit mamma och legat rätt lågt ett tag. Men framöver blir det mer livat, tidig höst 2011 kommer min andra roman Pojkarna ut, och därförinnan kommer jag ha både ett och annat roligt för mig. Så håll ut, kamrater, vi hörs snart igen!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad roligt att du kommer ut med nytt!
    Vad blev det till slut?
    En ungdom eller vuxen roman?
    Inte för att det spelar någon roll, jag kommer att köpa den i vilket fall, är bara så nyfiken efter att ha följt din blogg.

    /Marina

    SvaraRadera
  2. Hej Marina!
    Nu, efter mycket om och men, kommer din kommentar upp, den kom bort i ombyggnadsröran ett tag :) Som svar på frågan måste jag svara: jag vet inte riktigt. "Pojkarna" kommer publiceras av BonnierCarlsen, men vi kommer marknadsföra boken som "en ungdomsroman för vuxna", ungefär. Eller, så har i alla fall jag tänkt, och förlaget verkar hålla med mig. Jag tror att den funkar för alla (från ca 14 och uppåt) som intresserar sig för könsroller och uppväxtvillkor. Problemet är ju att bibliotek, bokhandlar osv. har så olika kategorier för ungdomslitteratur och vuxenlitteratur. Men så har det inte alltid varit, jag hittade en bok från 70-talet av Maria Gripe som var utgiven under labeln "Bonniers ung idag - en allåldersbok för ungdom och vuxna." Men den labeln finns inte längre, vad hände med den, frågar jag mig? Just en sådan satsning tror jag skulle funka utmärkt idag, när det finns så oerhört mycket litteratur som funkar för båda unga och vuxna!

    SvaraRadera